Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko Maribor
Naročnik projekta, program: Republika Slovenija, Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje – Načrt za okrevanje in odpornost in Evropska unija – NextGenerationEU.
Povezava do razpisa: Javni razpis Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024-2026
Časovni okvir: 1. 9. 2024 – 30. 6. 2026
Nosilec projekta: Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Koroška cesta 46, 2000 Maribor
Vodja projekta: dr. Boštjan Šumak (UM FERI)
Vsebinski vodja projekta: dr. Maruša Laure (UM PEF)
Sodelujoče organizacije in konzorcijski partnerji projekta
- Univerza v Mariboru, Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko (prijavitelj)
- Univerza v Mariboru, Pedagoška fakulteta
- Vrtec Murska Sobota
- Osnovna šola Vransko – Tabor – Enota Vrtec
- Vrtec Jožice Flander
- Vzgojno izobraževalni zavod Vrtec Ormož
- Vrtec Pedenjped Novo mesto
- Vrtec Jelka
- Vrtec Manka Golarja Gornja Radgona
- Vrtec Škofja Loka
- Vrtec Borisa Pečeta
- Vrtec Laško
Sodelujoči v vrtcu Jožice Flander: Darja Jaušovec, Romana Fras, Biljana Lazarević, Nataša Čavničar, Luka Magajna in Katarina Kline.
Projekt RINKO se osredotoča na razvoj in vpeljavo temeljnih znanj računalništva in informatike (v nadaljevanju: RIN) v predšolski vzgoji. V današnji družbi je ključno, da že najmlajši otroci pridobijo osnovna znanja in kompetence s področja RIN, ki so potrebne za uspešno delovanje v sodobnem svetu. Obstoječi izobraževalni kurikuli v slovenskih vrtcih ne vključujejo vsebin RIN, kar pomeni, da otroci ne dobijo zadostne osnove za razvoj teh veščin. Projekt naslavlja te pomanjkljivosti z razvojem prilagojenih didaktičnih pristopov in gradiv, ki bodo omogočila zgodnje uvajanje temeljnih znanj RIN brez uporabe elektronskih naprav.
Namen projekta je prispevati k zgodnjemu uvajanju temeljnih znanj RIN v vrtce, razvijati prilagojene pedagoško-didaktične pristope na področju RIN ter opolnomočiti vzgojitelje, z nudenjem ustreznih usposabljanj in podpore.
Glavni cilji projekta so:
- dvig temeljnih znanj RIN pri otrocih v vrtcih,
- razvoj in implementacija inovativnih pedagoških strategij za poučevanje RIN
- usposabljanje vzgojiteljev za učinkovito poučevanje RIN,
- ustvarjanje kakovostnih didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) in gradiv, ki bodo dostopna tudi po zaključku projekta,
- spodbujanje sodelovanja in izmenjave dobrih praks med vzgojno-izobraževalnimi zavodi (VIZ).
PROJEKTNI REZULTATI
Pričakovani rezultati projekta vključujejo:
- vzpostavitev inovativnih oddelkov, ki bodo preizkušali didaktične pristope in pedagoške strategije razvoja temeljnih znanj RIN predšolskih otrok,
- izdelavo in objavo didaktičnih enot (t. i. učnih scenarijev) na prosto dostopnem spletišču,
- izdelava in objava pristopov vseh vključenih VIZ na področju dviga temeljnih znanj RIN, vključno s katalogom znanj,
- usposobljenost vzgojiteljev za poučevanje RIN vsebin,
- vzpostavitev spletne platforme za deljenje virov in dobrih praks,
- vzpostavitev mreže vrtcev, ki bo spodbujala komunikacijo in sodelovanje med VIZ.
Metode dela: vključujejo aktivno sodelovanje vzgojiteljev in raziskovalcev pri razvoju učnih vsebin in strategij, organizacijo usposabljanj in delavnic za vzgojitelje, redno spremljanje in evalvacijo napredka ter prilagajanje pristopov na podlagi povratnih informacij. Projekt bo uporabljal sodobne učne metode (npr. igrifikacija, problemsko učenje, projektno učenje in druge) za spodbujanje zanimanja otrok za vsebine RIN.
Projekt RINKO bo tako prispeval k zgodnjem uvajanju temeljnih znanj RIN in zagotovil, da bodo otroci že od malih nog pripravljeni na izzive sodobne digitalne družbe.
Ciljne skupine v projektu RINKO: so predšolski otroci, vzgojitelji in drugi strokovni delavci v vrtcih.
Razstava v sklopu Tedna aktivnosti: “Tehnologija nekoč in danes”
»Teden aktivnosti« v sklopu projekta RINKO, smo v Vrtcu Jožice Flander Maribor pričeli s pripravo in odprtjem razstave z naslovom »Tehnologija nekoč in danes«. Osredotočili
Uspešno izvedeno usposabljanje vzgojiteljev v okviru projekta RINKO
V torek, 11. februarja 2025, je razvojni tim našega vrtca, projekta RINKO, obiskal vrtec Škofja Loka, enoto Kamnitnik, kjer smo v sodelovanju s strokovnimi delavci
Predstavitev projekta RINKO strokovnim delavcem na aktivu strokovnih delavcev 1. in 2. starostnega obdobja
Dne 28. januarja 2025 je na strokovnem aktivu potekala predstavitev projekta RINKO, ki se osredotoča na razvoj in implementacijo temeljnih znanj računalništva in informatike (RIN)
Študijski obisk v Linzu in Welsu: Učenje osnov algoritmičnega mišljenja
Med 22. in 24. januarjem so člani projekta RINKO obiskali Linz in Wels. Člani razvojne skupine vrtca Jožice Flander se tokrat niso udeležili obiska v
Študijski obisk v Linzu in Welsu: Predstavitev metode razvrščanja Quick Sort
Med 22. in 24. januarjem so člani projekta RINKO obiskali Linz in Wels. Člani razvojne skupinevrtca Jožice Flander se tokrat niso udeležili obiska v tujini.
Člani projekta RINKO na študijskem obisku v Linzu in Welsu
Med 22. in 24. januarjem so člani projekta RINKO obiskali Linz in Wels. Člani razvojne skupinevrtca Jožice Flander se tokrat niso udeležili obiska v tujini.
Predstavitev projekta RINKO in delavnica binarnih zapestnic s starši v skupini “Čebelice”
Z letošnjim šolskim letom smo se v vrtcu vključili v projekt RINKO. Naša skupina Čebelice predstavlja inovativni oddelek projekta, kjer bomo preizkušali in usvajali veščine
Usposabljanje za vzgojitelje: Temeljna znanja RIN
Uspešno izvedena delavnica projekta RINKO – Usposabljanje za vzgojitelje: Temeljna znanja RIN Dne 22. novembra 2024 smo v okviru projekta RINKO, ki ga financira MVI,
Uvodni sestanek projekta RINKO na UM FERI Maribor
🚀 Na UM FERI je 25. 9. 2024 potekal uspešen uvodni sestanek projekta RINKO. Skupaj z 10 slovenskimi vrtci in UM PEF bomo razvijali digitalne