OE Sapramiška

Pri dejavnostih iz naravoslovja sem sledila cilju razvijanje naklonjenega, spoštljivega in odgovornega odnosa do žive in nežive narave, ki je zapisan v Kurikulumu za vrtce.

Z ozaveščanjem otrok o skrbi za naravo bogatimo tudi čustvene vezi otrok do narave. Otroke moramo naučiti spoštovati in ceniti naravne dobrine, kot so čist zrak, čista voda, ekološko pridelana hrana, skrb za čisto mesto in okolje, v katerem živimo.

Preko dobrih okoljskih praks in neposrednega stika z naravo, nam bo to ozaveščanje otrok tudi uspelo.

Otrokom se zdi samoumevno, da dobimo solato, jabolka, korenje in ostalo zelenjavo in sadje v trgovini.

Toda vprašanje je, kje vse to zraste.

To vprašanje je bilo naše vodilo. V vrtcu smo se odločili, da bomo z raziskovanjem poiskali odgovor.

Za saditev rastlin smo potrebovali prostor oz. grede. S pomočjo staršev in pridnih rok vzgojitelja smo iz palet naredili visoke grede. Poskrbeli smo za zemljo, semena in sadike. Po sadike so se odpravili otroci v  vrtnarijo kjer so spoznali še poklic vrtnarja. Ob saditvi in sejanju rastlin so spoznali in osvojili  tudi nove besede seme in sadika in njune pomene.

Za semena smo pripravili korita, v katera smo posejali semena fižola, korenja in redkvice. Opazovali smo kaljenje (kalček pri fižolu) in z grafom zapisovali rast semen.

Po dveh tednih smo naše sadike presadili v visoke grede. Seveda smo počakali na toplejše vreme, da nam zaradi mrazu sadike ne bi pozeble.  Ko smo sadike presadili, smo jih smo zalili, in naredili zastirke proti zmrzali.

Vsak dan bomo obiskali naše gredice, skrbeli za zelenjavo in opazovali rast.

Ob čistilni akciji OČISTIMO MARIBOR smo nadeli rokavice, zavihali rokave in se lotili čiščenja našega igrišča. Pograbili smo travo, pobrali smeti ter zasadili drevo, ki nam bo nudilo senco za igro ob sončnih vročih dneh.

Otroci si želijo čistega in lepega mesta. Preden odvržemo papir na tla, pomislimo in raje poišči mo koš za smeti.

Z malimi koraki za lepši in bolj zdravi planet.

Jožica Libman

DOSTOPNOST
Scroll to Top